niedoczynność tarczycy czego nie jeść

dom pod lasem

Temat: Czy ćwiczenia naprawdę spalają kalorie?
Ja też nie bardzo w to wierzę, też mam lekką niedoczynnośc tarczycy, i nie jest mi łatwo schudnąć, ale jak dostałam zapalenia żołądka skutkiem czego prawie nic nie mogłam jeść przez ... Fakt tarczyca utrudnia schudnięcie ale jak nie jadłam to mimo niedoczynności waga poleciała w dół i teraz nikt mnie nie przekona, że je tyle ile mu się w garści mieści, ćwiczy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,342,63909582,63909582,Czy_cwiczenia_naprawde_spalaja_kalorie_.html



Temat: Chciałabym zacząć wysokotłuszczową ale nie mam
Chciałabym zacząć wysokotłuszczową ale nie mam o niej pojęcia. Szukam w internecie ale nie wiele mogę się na jej temat konkretów doczytać. Nie wiem co z czym jeść a czego nie jeść wcale. Może znacie jakieś forum, na którym pisze się o tej diecie, może ktoś tam sprawdza jadłospis , a może po prostu polecicie mi jakąś lekturę. Mieszkam w małym miasteczku ... Dietetyk na poniedziałek i zastanawiam się czy tu naprawdę jest mało węglowodanów? A gdzie warzywa? Dodam ,że jestem chora na niedoczynność tarczycy i mam już 20 kg nadwagi ( dorobiłam się...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,36,84872029,84872029,Chcialabym_zaczac_wysokotluszczowa_ale_nie_mam.html


Temat: TARCZYCA
Miałam dokładnie tak samo. TSH - 0,0036. Taka nadczynność, że w głowie sie nie mieści. Ale powiedziałam sobie, ze będę walczyła cała soba. Dziesiatki ksiazek , cały internet na ten temat przejrzałam. Moja walka z tarczyca trwała pół roku, choc normalnie trwa dłuzej. Ważne , aby miec DOBREGO endokrynologa. Ja mogę polecic swojego w Poznaniu. I wiesz...moze to jest smieszne, ale przeczytałam w poradach medycyny niekonwencjonalnej, ze na nadczynnośc tarczycy pomaga substancja, która jest w...kukurydzy w puszkach. Zaczęłam jeśc tego ile tylko dałam radę i ...wyniki wróciły do normy )) Dzisiaj minął rok od wygranej z nadczynnością. Jutro odbieram kontrolne wyniki. Mam nadzieję, ze zapomnę juz na czym polega nadczynnosc Czego i Tobie Kochana życze!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19585,18225033,18225033,TARCZYCA.html


Temat: Nadczynność- co jeść i pić, aby sobie pomóc ???!!!
Nadczynność- co jeść i pić, aby sobie pomóc ???!!! Proszę bardzo o wszystkie info., jak można sobie pomóc w naturalny sposób przy nadczynności tarczycy, co się zaleca w menu (może jakieś zioła?), albo, czego nie jeść, aby sobie dalej nie zaszkodzić. Słyszałam, że absolutnie nie można kalafiora, brokułów, brukselki? (a ja tak b. lubię, no i przecież to takie zdrowie warzywka!). Jeśli...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,20087928,20087928,Nadczynnosc_co_jesc_i_pic_aby_sobie_pomoc_.html


Temat: Lista produktów których absolutnie nie jadacie
Dziewczyny prosze powiedzcie mi cos więcej,biore hormony i jodid na niedoczynnosc tarczycy od 4 lat,a dokładniej mam zanik tarczycy i bardzo prawdopodobne,ze nie mam juz jej w ogóle;lekarz nic nie wspominał na temat tego,czego jeśc nie mogę,tylko pow,ze powinnam jeśc jak najwięcej owoców morza i to najlepiej gotowanych i jak najmniej przypraw;dla mnie to okropność,nie moge tego przełknąć;ostatnio przeczytałam w takiej książce medycznej,ze przy niedoczynności nie można jeśc kapusty,orzechów,rzodkwi,soi,szpinaku,nie pamietam co tam jeszcze pisało,prosze napiszcie czy,jezeli chodzi o te przetwory mleczne to tak Wam lekarz powiedzial?Bo kurcze ja bardzo duzo zjadam przetworów mlecznych,nawet...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,37157278,37157278,Lista_produktow_ktorych_absolutnie_nie_jadacie.html


Temat: prosze o pomoc - od czego zaczac?
prosze o pomoc - od czego zaczac? Witam wszystkich serdecznie. Widze, ze to forum jest skarbnica wiedzy o tarczycy, wiec tutaj zwracam sie o pomoc. Podejrzewam u siebie niedoczynnosc. Jesienia ubieglego ... na to kasy i niestety odpuscilam sobie... Do teraz. Od jakiegos czasu moje dolegliwosci sie nasilaja. Ale co najgorsze, zaczelam mocno tyc. Moge nie jesc zupelnie nic, a w kilka dni...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,83697839,83697839,prosze_o_pomoc_od_czego_zaczac_.html


Temat: jaka dieta przy niedoczynności
jaka dieta przy niedoczynności szukam tego w internecie i nie mogę znaleźć. W wyszukiwarce - coś się znalazło ale nie wiem dlaczego nie mogę nic otworzyć! Dużo można znaleźć o diecie w nadczynności tarczycy. A w niedoczynności - są jakieś wskazania co jeśc a czego nie? Czy ktoś może mi odpowiedzieć?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,63233836,63233836,jaka_dieta_przy_niedoczynnosci.html


Temat: zrezygnować z tabletek anty dla aparatu???
... niekorzystnie działać np na wątrobę ale z drugiej strony przeciwdziałają rakowi, czego gumki nie robią (a tak swoją drogą, to nie lubię jeść cukierków razem z papierkami ) pozdrawiam Was wszystkie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23692,56536957,56536957,zrezygnowac_z_tabletek_anty_dla_aparatu_.html


Temat: Głupota pacjentów nie zna granic
na własny koszt wyk bad w kier tarczycy . Wyszła niedoczynność tarczycy. I co nie tzreba było robić żadnych badań ???!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,305,67446500,67446500,Glupota_pacjentow_nie_zna_granic.html


Temat: Ciąża i zaparcia.
Ciąża i zaparcia. Witajcie, chciałabym się dowiedzieć co w czasie ciązy nalezy jeść a czego unikać aby nie mieć zaparć (mam niedoczynność tarczycy i jest to mój odwieczny problem). Czy można...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,586,34019308,34019308,Ciaza_i_zaparcia_.html


Temat: zadziwiające wyniki testów
Właściwie nie wiem od czego zacząć. Po wizycie u lekarza mam jeszcze większy zamęt w głowie niż przed. Postaram się opisać w skrócie zalecenia jakie dostałyśmy. Po pierwsze Ola ma mieć utrzymaną dietę dokładnie taką samą jak miała przed testami. Na moje pytanie o pozostałe niebadane alergeny pokarmowe lekarka powiedziała, żebym nie przesadzała, bo dziecko musi coś jeść (?????!!!!!). I generalnie nie ... dziecku dalej jeść pszenicę, choć Olka ma na nią wysokie uczulenie. Generalnie diagnoza była taka, że owszem alergeny pokarmowe są, ale tak bardzo nie szkodzą. Powodem ciągłej wysypki u mojej córeczki ... widziała dziecko raptem dwa razy po 10 min i kompletnie nie zapytała o ogólny stan zdrowia dziecka (a niedawno wykryto u Oli niedoczynność tarczycy). mój instynkt mówi, że trzeba oczywiście zmienić...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,578,48703304,48703304,zadziwiajace_wyniki_testow.html


Temat: 56kg przy 158cm
ciągu roku przytyłam prawie 17 kilo! Nie wiadomo z czego, nie wiadomo jak. Potem okazało się, że miałam bardzo dużą niedoczynność tarczycy. Na przestrzeni kilku lat moja waga wahała się, ale ... wiem z czego, bo nie jem w zasadzie tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, nie smażę. Obecnie udało mi się zrzucić 2 kilo - ważę 60kg. Ale pilnuję się ze wszystkim, moja dieta jest...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16,99420338,99420338,56kg_przy_158cm.html


Temat: Na cześć 'agulki1001'
Aagniesiu skoro od nas uciekasz juz, to Zycze Ci kochana wszystkiego NAJ NAJ NAJ lepszego i wiadomo czego najbardziej Skoro twoj M pracuje w sylwka to nie wiem czy ci zyczyc ... nic nie dali na to! Na poczatku ciazy normalnie kobieta ma mala nadczynnosc tarczycy i jezeli sie zajdzie w ciaze juz z nadczynnoscia to ten hormon jeszcze bardziej spada i moze ... z groszkiem, lub fasolke, lub duzego kalafiora itd. Chlebek zaczelam jesc ciemny choc nie przepadam za takim. Tu we Wloszech ograniczyc weglowodany jest ciezko, bo przeciez makaron, ktory tu sie spozywa...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19585,47000743,47000743,Na_czesc_agulki1001_.html


Temat: Pomoc przy chudnięciu w niedoczynności
jakiej podstawie lekarz Ci stwierdzil nadczynnosc? Nie twierdze, ze jej nie bylo, ale... Rosteda nieraz pisala, ze to nie niskie TSH jest grozne, tylko za niskie lub za duze ft3 i ... to chyba Hashimoto. Twoja tarczyca robi sie coraz mniejsza i z czasem bedziesz musiala brac coraz wiecej hormonow, ale oczywiscie pod kontrola i na podstawie wynikow. Ja mam jak do tej ... ale rok temu bylo 83. Mimo ze przez ubiegle lato schudlam 10kg to bardzo szybko waga wrocila jak zaczelam jesc cieple posilki. Jeszcze wtedy, nie wiedzialam, ze to moja tarczyca szwankuje....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,93698484,93698484,Pomoc_przy_chudnieciu_w_niedoczynnosci.html


Temat: niedoczynność tarczycy a zakres norm?
JAKBY BYLO ZA MALO TO DOPIERO DOKTOR POWINNA cI PODWYZSZYC . TRZEBA HORM. BRAC REGULARNIE RANO NADCZO I POL GODZ. NIE JESC , NIE ZMIENIAJ DAWEK JAK TO TY ROBISZ ,WIDZE ... TEMAT LECZENIA NIE WIEDZIELISMY ,MOJ PIERWSZY TEST PO JODZIE RADIOAKTYWNYM ,TEZ BYL TAKI JAK tWOJ LADNY TEST ,A TERAZ PO PODAWANIU WYSOKICH DAWEK HORMONU MOJA TARCZYCA WOGOOLE NIE PRACUJE LUDZIE DOBRZE ... . JEDYNYM PROBLEMEM TO TYLKO U CIEBIE JEST TRZEBA DOPASOWAC DAWKE HORMONU .PISZESZ ZE NIE MASZ PODWYZSZONYCH ANTYCIAL ,A MASZ NIEDOCZYNNOSC TARCZYCY , u CIEBIE MOZE PO PROSTU NIE ROZWINELA SIE I DLATEGO MASZ TA LEEKKA NIEDOCZYNNOSC TARCZYCY .jA CI POWIEM TYLE ZE JAK ZLE SIE CZUJESZ TO NIE BIESZ TYCH WYSOKICH DAWEK HORMONU ,A BRON BOZE SAM SOBIE NIE ZMIENIAJ DAWEK ,BO MOZE cI SIE ZROBIC GLEBOKA NIEDOCZYNNOSC TARCZYCY .nA KONIEC JA RADZILABYM ,ZMIENIC DOKTORA NAWET NA OGOLNEGO I ABY CI DOKTOR PRZEPISAL 25MCG.T4 I PO MIESIACU ISC NA tEST LABOLATORYJNY I...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,45136265,45136265,niedoczynnosc_tarczycy_a_zakres_norm_.html


Temat: tarczyca/karmienie/serce...dużo pytań
tarczyca/karmienie/serce...dużo pytań zaczęło się 4-5 miesięcy po porodzie - bóle stawów, wypadające garściami włosy, brak sił... oczywiście wszyscy lekarze widzieli tu konsekwencje porodu. na szczęście znalazła się doktorzyca, która kazała zrobić ... ból kolan). MAM KILKA PYTAŃ;BARDZO PROSZĘ O POMOC CHOĆ NA NIEKTÓRE Z NICH... I. mam podobno dużą niedoczynność - po którym wyniku badania jest to widoczne? II. czy w Hashimoto poziom przeciwciał ma znaczenie? jeden z lekarzy powiedział, że znaczenie ma tylko TSH i FT3. na moje wątpliwości, że ilość przeciwciał rośnie, więc więcej ich niszczy tarczycę - powiedział, że mam dużą wyobraźnię, ale nie tak to działa w tarczycy... III. jeśli niedoczynność to mam nie jeść jodu? sałata, brokuły, sól w odstawkę? lekarz powiedział, że takie dawki nie mają znaczenia... IV. biorę Euthyrox N 25 i nie rozumiem działania tego leku... czemu dawkę się zwiększa? do czego dążymy zwiększając dawkę, do jakiego wyniku badań? V. czy aby na pewno mogę karmić? jakie niebezpieczeństwa...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,96610875,96610875,tarczyca_karmienie_serce_duzo_pytan.html


Temat: Znowu o diecie
Witaj Marta1656 Tak mnie ten Twoj post zaintrygowal z powodu tej diety ze zaczelam szukac na temat tej kapusty i kapustnopochodnych. Sama nie trzymam zadnej diety (oprocz tego czego bardzo nie ... zawarty w kapuscie. Jesli ktos ma niedoczynnosc z powodu niedoboru jodu i tej substancji bedzie jadl dziennie 300mg (300mg Rhodanidion jest zawarte w okolo 5 kg swiezej kapusty) codzennie przez dluzszy czas to wtedy dochodzi do zatrucia ta substancja i zablokowania pracy tarczycy. Wiec Twojej corce wcale to nie grozi bo ona ma Hashimoto a nie niedoczynnosc z powodu niedoboru jodu i ... przesadzac z niektorymi produktami ktore zawieraja duzo soli jodowej (paluszki, chipsy) czy tez duze ilosci soi. Ale ryby tez nam wolno jesc przynajmniej 1x w tygodniu. Masz bardzo dobra diabetolog ktora...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,87876389,87876389,Znowu_o_diecie.html


Temat: Mięśnie sztywne, obolałe jak po ciężkim treningu
Proszę o Wasze doświadczenia Co jeść, pomysły na Zalecane potrawy, pomysły na posiłki (jadłospisy). I jeszcze jedna prośba - Nie mogę odnaleźć wątku z artykułem tłumaczonym z j. niemieckiego przez Rostedę,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,84623409,84623409,Miesnie_sztywne_obolale_jak_po_ciezkim_treningu.html


Temat: No i cudu nie było
jak TSH zeszlo do srodka, czyli jest ok 2 to wg niektorych lekarzy jest to gorna granica, czyli jestes na granicy niedoczynnosci. Tak naprawde powinno byc ok. 1. Poza tym, TSH ... normy i co wtedy, leczymy nadczynnosc? Bzdura. Po prostu lozysko przejmuje obowiazki przysadki i dlatego TSH spada. A odstawienie hormonow w ciazy.... ups. To oczywiscie chyba najdrastyczniejszy przyklad, ale powodow zafalszowanego ... 43% niedoczynnosc, juz o tym pisalam jesli nie masz problemow z cholesterolem sprobuj przez jakis czas jesc na sniadanie jajko najlepiej gotowane. Moze teraz juz przeginam z ta dieta znowu, ale podoba mi sie pomysl, zeby rano jesc cos z l-tyrozyna, bo wlasnie rano tarczyca wytwarza hormony. I jesli wtedy dostanie surowiec, to moze sama z siebie zacznie wytwarzac ich wiecej. Ja ... Twoje nie jest jeszcze tragiczne, wiec moze dieta "dla mozgu" troche pomoze i tarczycy. Pomysl, czego jesz najwiecej, ja uwielbiam bialy ser i przez ostatnie lata jadlam ok 3kg tygodniowo. Mysle,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15184,96213041,96213041,No_i_cudu_nie_bylo.html


Temat: Niedoczynnosć tarczycy
Niedoczynnosć tarczycy Jaka dieta jest najlepsza przy tym schorzeniu? Czego nie powinno sie jesć? jamelia
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,479,1457764,1457764,Niedoczynnosc_tarczycy.html


Temat: Pomózcie odchudzic mi moja córkę
dzieci zaczyna chorowac wlasnie na niedoczynnosc tarczycy. W tym wieku.... to wylacznie od Ciebie i innych doroslych zalezy zdrowie i wyglada dziecka. Jezeli wy bedziecie jesc zdrowo to i ona zacznie. ... bez maki!!!). I pomimo tych deserow nadal chudniemy. W razie czego pisz, pytaj, chetnie podpowiem, bo jestem szczegolnie wyczulona na otyle dzieci......
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,53657354,53657354,Pomozcie_odchudzic_mi_moja_corke.html


Temat: nadczynność tarczycy (basedow) moja historia
nadczynność tarczycy (basedow) moja historia od około 6 tygodnii wiem,że mam na 85% basedowa . Do wizyty u internisty skłoniły mnie problemy z sercem,szybkie tętno,ciśnienie etc. Bardzo małe mam wole ,okiem słabo dostrzec ,jednak USG wykazało ,że powiększenie jest na razie bez guzków.(wie ktoś z was ile wynoszą prawidłowe wymiary tarczycy u dorosłego człowieka?) Nie mam na razie problemów z oczami ,okulista ... takich symptomów ,i niestety ale mam w tym wypadku żal do dermatologów.. zapieprzyli sprawę.. ,może dziś nie byłabym chora.. Mimo,że błądze jeszcze w temacie "tarczyca" to wiem na pewno więcej niż ... lek.. TYLE młodych osób na to choruję ,tyle wspaniałych kobiet pełnych planów na życie .Dla niektórych z nich diagnoza choroby tarczycy trafia w poukładane życie jak piorun rozwalając niekiedy wszystko i ... .. mam 27 lat a leczenie pewnie potrwa długo.. powie mi ktos co można jesc w nadczynnosci? czego nalezy sie wystrzegać ,moge pic kawe jedną dziennie? ... pozdrawiam i sorry,ze tyle...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,71601692,71601692,nadczynnosc_tarczycy_basedow_moja_historia.html


Temat: Ból gardła przy nadczynności.
dieta, a w szczególności nadmierny stres, powodują, ze system obronny przestaje prawidłowo funkcjonować i stymuluje komórki tarczycy do wytwarzania zbyt dużych ilości hormonów. Możliwe jest wyleczenie, ale pod warunkiem zmiany stylu życia, z czego najważniejsza jest kontrola stresu poprzez dostarczenie wraz z dieta odpowiednich ilości witamin z gr. B, intensywne ćwiczenia fizyczne, radość, śpiew, codzienna lektura Biblii, unikanie używek, słodyczy, białego pieczywa itp. Kategorycznie nie wolno palić papierosów, pić kawy, herbaty, alkoholu, jeść serów żółtych, czekolady, słodyczy, mięsa Na okres leczenia, najlepiej jest całkowicie wykluczyć, a przynajmniej ograniczyć spożycie nabiału. Zamiast mleka krowiego ... nadmiaru bananów, alkoholu, a szczególnie wina. Zamiast białego pieczywa tylko razowe. Częściej należy jeść owies, kasze jaglana, kiełki. Codziennie można pić sok z marchwi lub jeść surówki z marchii, kapusty. Nie jest raczej wskazane spożywanie cebuli i kiszonej kapusty. Świeża kapusta natomiast jest bardzo wskazana, gdyż zawiera tiomocznik, który mocno ogranicza wytwarzanie nadmiaru hormonów tarczycy. Często do obiadu powinna być spożywana surówka z marchii i kapusty (nie kiszonej, ale świeżej). Należy też często jeść: przetwory z soi, truskawki (mrożone), gruszki, szpinak, orzeszki ziemne (nie solone), brzoskwinie, rzepę, brokuły, brukselka, kalafior. Codziennie energiczny spacer ... na psychikę. Okłady z glinki na tarczycę (często prowadza do wyleczenia guzków). Przed zastosowaniem okładu z glinki warto robić naprzemienne gorące i zimne prysznice na okolice tarczycy, najpierw rozgrzewając dobrze to...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24712,78358913,78358913,Bol_gardla_przy_nadczynnosci_.html


Temat: tarczyca/karmienie/serce...dużo pytań
Nie jestem lekarzem – jestem mama Hashimotką. To co napiszę może nie zawsze ma potwierdzenie medyczne ale jest wynikiem mojego doświadczenia i rozumienia tej choroby. I. mam podobno dużą niedoczynność - po ... TSH i FT3. na moje wątpliwości, że ilość przeciwciał rośnie, więc więcej ich niszczy tarczycę - powiedział, że mam dużą wyobraźnię, ale nie tak to działa w tarczycy... Przeciwciała się ma i tyle. Nie leczy się ich. Można obniżać je selenem lub sterydami ale nie przynosi to długotrwałych efektów. Przeciwciała świadczą o procesie zapalnym w wyniku którego zmniejsza się twoja tarczyca. Mój poziom antyTPO to 1744 (norma do 60). Prawdopodobnie przez nie poroniłam 2 razy. III. jeśli niedoczynność to mam nie jeść jodu? sałata, brokuły, sól w odstawkę? lekarz powiedział, że takie dawki nie ... nie rozumiem działania tego leku... czemu dawkę się zwiększa? do czego dążymy zwiększając dawkę, do jakiego wyniku badań? Uzupełnianie hormonów jest konieczne. Zaczyna się od małej dawki – w twoim przypadku ... ja żelazo miałam ponad normę bo 2 dni wcześniej miałam na obiad buraczki. Czy masz kłopoty z anemią? Anemia często towarzyszy niedoczynności. Wydaje mi się że odpowiednia dieta przy wyrównanych hormonach...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,96610875,96610875,tarczyca_karmienie_serce_duzo_pytan.html


Temat: do hashi-tess
asica84_live napisała: > Witam. > Zostałam zdiagnozowana 19 maja na podstawie TSH 3-ciej generacji > 5,08 (norma 0,4-4,0) oraz FT4 1,01 (norma 0,8-1.9) oraz Usg - > tarczyca o zmiennej echogeniczności ... wystepowały u mnie duże > niedobory magnezu i potasu. normalne przy hashi - problemy z wchłanianiem. dlatego należy suplementować mikroelementy. Czy jest cos czego nam hashimotka nie > wolno jesc ,pic?? ... są osoby, które latami nie wychodzą z niedoczynności lub mają huśtawkę hormonalną. Na samą myśl robi mi się niedobrze. > 3.Czy wizyta za trzy miesiące to nie za długi okres oczekiwania ... ma takiej potzreby. No chyba, że akurat rzut choroby /aktywność p/ciał/ jest tak intensywny i chcesz zobaczyć jaka jest wielkość tarczycy i potwierdzić ten rzut. Tylko, że lekarze nie zwracają na to uwagi. Ja robię to tylko przez ciekawość. Moja tarczyca ma w tej chwili ok. 3ml. Właściwie już nie ma co pracować. To są wymierne skutki naszej kochanej hashi.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,24776,80730036,80730036,do_hashi_tess.html


Temat: Choroba Basedowa
jestem dotknieta ta sama choroba, mam calkiem inne doswiatczenia jak uczestnicy tej dyskusji. Morbus Basedow jest to choroba ktora niwiadomo z czego pochodzi, sa tylko domysly, jest to choroba z ktora niestety trzeba do konca zycia zyc i umiec sie z nia zaprzyjaznic. Zo znaczy przed latami stwierdzil u mnie radiolog, ze mam cos z tarczyca, opowiedzialam to mojej lekarce domowej, otrzymalam ... moglam jesc, ani pic wyslal mnie do specjalisty. Przez kilka dni schudlam okropnie, mialam bezsenne noce dopiero moj lekarz zreagowal i poslal mnie do radiologa, by przebadac tarczyce. Wynik z badan nie otrzymalam do reki, diagnozy nie dowiedzialam sie, po rozmowie z moim domowym lekarzem dowiedzialam sie ze mam nadczynnosc tarczycy i tu zaczela sie rozmowa - co robimy? Przedstawil mi kilka...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22,11650028,11650028,Choroba_Basedowa.html